Monday, December 12, 2011

Mr. Simple LoVe Story (2011)



Hai.... cerita ini mgesahkan kisah cinta seorg jejaka bnama Mr simple (bukan nama sebenar). Pda tahun 2011, merupakan tahun yang di anggap paling mcabar bagi Mr. simple. sama ada dari plajarannya atau pun pcintaan nya. ok lah memandangkan kita nak bcerita pasal cerita cinta, kata bcakap pasal cinta lah... hehehe



Pada 28/2/2011,Mr. simple (Mr.s) ini di temukan jodoh dgn sorg gadis jelita bnama Stephenie... Stephanie memang lah seorg gadis yg cantik, tetapi dalam kecantikkan nya itu penuh myimpan sejuta satu rahsia. Stephanie ini kira macam perempuan materialistik lah... dia suka akan kemewahan terutama nya duit. kita lupakan dulu si Stephanie ini.... kita kbali kepada Mr. S. Mr s pula anak org yg berada dan agak kedekut . Sepanjang phubungan mereka, mereka tidak pernah sekali pun bgaduh, kerana masih2 saling memahami.



Namun, hubungan mereka tidak bertahan begitu lama. Ini berlaku disebabkan kes curang. sebelum kita crita kan pasal kes curang ini, kita bcerita dulu pasal kes2 yg ada berlaku di antara mereka berdua sebelum kes curang. Pda satu hari, pada masa itu... stephanie telah mula menunjukkan sikap sebenar dia kepada Mr. S, masa itu Stephanie memerlukan duit utk balik ke miri, maklum lah Stephanie ini kan plajar poli... so... dia minta lah duit kat Mr. S sbyk RM150.00 dengan alasan mak dia tak bagi dia duit. Stephanie ni dah kmatiaan ayah beberapa tahun yang lalu so... sejak dri itu khidupan dia agak serba kekurangan.



Pada mulanya Mr.S agak keberatan utk mberikan duit kpd Stephanie, namun setelah puas mdengar pujuk rayu dari Stephanie maka Mr. S pun mberikan duit kepada Stephanie . Mr.S pun bank inn kpd Stephanie sbyk RM150.00 seperti yang diminta. Maka pada keesokan hari nya, Stephanie pun balik lah kemiri dgn mgunakan wang yg di kirimkan oleh Mr.S itu. Mr. S pula sentiasa menanti kepulangan Stephanie. selama hubungan mereka dijalinkan mereka tidak pernah berjumpa, mereka hanya bhubung melalui facebook, video chat kat ym n mgunakan sms, walau bagaimana pun Stephanie ni pernah melihat Mr. S satu ketika dulu. iaitu semasa Mr.S bkerja dsebuah supertmarket di miri. sejak dari tu lah Stephanie ni jatuh cinta dgn Mr.s dan sanggup mcari Mr.s di laman sosia fbook. seperti yg dikatakan di atas, cinta mereka telah bersemi pada 28/2/2011. Walaupun Stephanie balik ke miri, namun mereka tetap tidak berjumpa dan tidak seperti mana yang dijanji-janjikan. Stephanie pada masa itu terpaksa pula balik ke kampung dan selepas balik dari kampung stephanie pula hanya stay beberapa hari di miri dah balik semula ke poli.



Mr.s agak kecewa pada masa itu, kerana apa yang dharapkan nya tidak berlaku sama sekali. Kekecewan demi kekecewaan terus dialami Mr. S. namun begitu, mereka masih terus berhubung melalu fbook. Pada 6/8/2011 satu tragedi telah berlaku diantara Mr.s dan stephanie. Disangkakan hubungan mereka dapat bertahan lama, namu perkara yg disebalik nya berlaku. pada masa itu lah hubungan mereka berakhir. Hati Mr.s bagaikan dihiris sembilu sebilu apabila mgetahui wujud nya org ketiga dalam phubungan mereka. bagaikan dilanda ribut kencang lah hati Mr.s apabila melihat status stephanie di fbook... cukup parah rasa hati Mr.s, hanya tuhan saja yang tahu betapa sedih nya Mr.s pada masa itu. Maka dimaki hamun nya lah si Stephanie di dalam fbook. Namun begitu, kemarahan Mr.s ni tidak di tunjukan kpd kwn2 dia.... dia terus menipu diri nya dgn mnunjukan muka yg ceria tetapi hati yg redup bagikan mendung di siang hari. semenjak dari hari itu, Mr.s slalu bertanya knapa dia dperlaku sedemikan rupa oleh stephanie... dan akhirnya mereka pun putus hubungan. mereka tidank berhubung lagi sehingga lah facebook si stephanie di block oleh Mr.s ( konflik diantara mereka berdua tidak perlu sya nyatakan)



Setelah sekian lama berpisah dgn Stephanie... kehidupan Mr.s pun kembali seperti biasa. Mr.s ni dikira agak bertuah... sebab tidak beberapa lama selepas bpisah dgn Stephanie... Mr.s pun menemui jodoh nya yg seterus nya... yang bernama sherly. kecantikan sherly ni pun agak boleh tahan.... kecik org nya dan juga cute... sebenarnya hubungan Mr.s dgn sherly ni dah lama terjalin, lebih lama lagi dgn hubungan Mr.s dgn stephanie. Mr.s dgn sherly telah btemu pada awal tahun 2010 lgi, iaitu semasa mereka sama2 bekerja di sebuah supermarket di miri. Walau bgmana pun hubungan mereka pada masa itu hanya lah pada peringkat setakat berkawan sahaja, namua Mr.s ada myimpan rasa cinta terhadap sherly pda masa itu, pda hari vilentine (2010) Mr.s pernah memberikan sebuah kad ucapan kpd sherly... dalam kad ucapan itu lah Mr.s meluahkan perasaan nya kepada sherly.



Namun... cinta Mr.s pada masa itu telah ditolak oleh sherly dgn alasan si sherly ni belum bersedia utk begerek dan mereka terus lah berkawan sehingga sherly ni mlanjutkan plajarannya ke tingkatan 6. Pada masa itu mereka telah lost contact... dan Mr.s pula melanjutkan plajarannya ke peringkat degree di KL pada bulan 10/2010... oleh sebab bebrapa pkara yg tdak dpt dielakkan Mr.s kembali semula ke Miri dan cuba nasib utk menerukan pgajian nya di fajar kolej. pada 30/8/2011... jam 7.45 am. Mr.s menerima pesanan ringkas dri sherly...



"hai... slamat pagi, masih ingat sya tak?"...



Mr.s balas.. "pagi... tentu lah masih ingat, bgaimana sya nak lupakan awak, awk stiasa dfikiran sya"....



semenjak dari hari itu lah mereka terus berhubung melalu sms. maka besemi lah cinta mereka bagaikan bunga yang mekar di taman. setiap hari mereka berhubung tanpa rasa jemu... namun sstu yang tdak diduga telah berlaku... pada 25/11/2011 stephanie kembali mcari Mr.s. "B... i miss u so much... huhuhu...."
Mr.s tidak rply sms itu.... skali lagi msg hp bbunyi.... "i really2 need u B..... i want 2 return back...".... msg dri stephanie... dlm hati Mr.s pula kata.... ingat dia tu barang ka?... main return2... msg stephnie tetap juga tdak di balas oleh Mr.s ... sehinggakan pada malam itu, stephanie pun call Mr.s... dengan nada yg bgitu sedih stephanie meminta diterima kembali kpd Mr.s ... rayuan demi rayuan dibuat.... tetapi Mr.s tetap juga tidak mnerima stephanie kembali...



.... (the ending)....



Mr.s masih btahan dgn sherly dan hubungan mereka masih terus setia....



kini si stephanie pula dkabarkan mgandung.... dan telah mgugurkan kandungan nya.... bukan anak si Mr.s tau.... sebab itu lah dia meminta kembali kpd Mr.s dia nak mempergunakan Mr.s rupa2nya.... nasib lah Mr.s tidak sebodoh yg dsangka oleh stephanie...



doakan lah agar hubungan Mr.s dgn Sherly berkekalan sehingga ke akhir hayat.....



----- THE END---

No comments:

Post a Comment